söndag 30 augusti 2009

Nordic Fringe i Eskilstuna

Ja, då var den första Fringefestivalen avklarad. Jag har försökt att se så mycket jag bara kunnat och orkat. Och jag har blivit positivt överraskad av många riktigt bra svenska akter. Hoppas nu bara att Fringefestivalen växer på alla sätt och vis tills nästa år. Det här är ju inte en festival enbart för Eskilstunaborna, utan för Sverige...i alla fall Mälardalen med omnejd borde få upp ögonen för denna festival. Hoppas verkligen det, både för Eskilstunas del och för scenkonstens del så att allmänheten får upp ögonen för varité, nycirkus, trollkarlar, jonglörer med mera.

Själv så gjorde jag en close-up-föreställning på Café Sylvia på fredagen. Det var fantastiskt roligt. Har inte fått någon exakt publiksiffra än, men det var knökfullt i lokalen. Det är alltid lite extranervöst att trolla på hemmaplan men så här i efterhand känner jag mig nöjd med mitt framträdande. Jag körde ett nummer som var helt nytt för min del och jag tyckte den satt riktigt bra. Och den kommer bli ännu bättre ju fler gånger jag gör den inför publik.

Tack alla ni som tittade på min föreställning. Och tack till alla arrangörer kring Fringefestivalen. Jag tror det här kan bli riktigt bra!

Inga kommentarer: