måndag 26 juli 2010

Bröllop 1/3

I lördags fick jag det stora nöjet att uppträda inne i Tidö slott. Jag var där för första gången förra året men då som turist och då korsade jag Mälaren med min båt på en liten dagsutflykt och kikade runt lite och åt gott på deras värdshus.

Nu var jag där för att göra min show på en stor bröllopsfest. Det var ett bröllop med strax över 100 gäster som fick sitta inne i den magnifika matsalen där de åt gott fick höra på ett och annat tal samt efter desserten njuta av mitt första uppträdande detta halvår. Jag var lite nervös eftersom det var några veckor sedan som jag stod på scenen. Och det är bara bra, för då fokuserar man sig extra mycket. Dessutom kom jag på en sååå bra idé till min show när jag satte mig i min loge (á la 1700-tal) efter föreställningen. Jag hoppas jag kan fixa ihop det redan till lördag då jag har jag nästa jobb.

Så här såg det ut i rummet som jag tillbringade ett par timmar i väntan på att få köra i gång.



Det är faktiskt riktigt skoj att uppträda på bröllopsfester. Så skönt blandad publik och alla är på topp.  Det här var första bröllopen denna sommar, två kvar.

Inga kommentarer: