måndag 7 februari 2011

Jag är tillbaka!

I onsdags, förra veckan åkte jag till Bosön där jag gjorde min show för 180 pers från olika idrottsförbund. Allting gick bra men jag kände mig lite mosig timmen innan showen. När man väl är på scen känner man ingenting och man mår hur bra som helst. Men efter showen var jag helt slut och jag kände hur temperaturen i kroppen började öka på ett oskönt sätt...

När jag kom hem senare på natten stupade jag i sängen och där blev jag liggande fram till i söndags. Feber, frossa, ont i kroppen, hostningar (jättehårda hostningar) och kraxig röst (jättekraxig röst).
Som tur var hade jag absolut ingenting inbokat under hela helgen. Så jag kunde verkligen sova mig igenom hela sjukdomen.

Men nu är jag på benen igen och taggad inför kommande jobb som jag har denna vecka. Jag har fortfarande de där helt overkligt hårda hostningarna kvar. Det låter liksom som om bröstet skriker samtidigt som jag hostar. Och jag kan inte reglera det. Går inte att smyghosta...

På onsdag ska jag vara programvärd för något som heter morgonsoffan här i Eskilstuna. Det är som ett morgonprogram på TV fast med livepublik istället och utan TV. Då måste hostningarna vara borta annars kommer publiken bli rädd för mig. Maria Wetterstrand och Kenneth Andersson är morgonens gäster.

Jag kommer så klart att rapportera hur det gick här på bloggen

Inga kommentarer: