måndag 28 mars 2011

Konfa

I onsdags (oj vilken sen uppdatering) var jag konferencier på Eskilstunas egna idrottsgala. Alla som tagit en medalj i minst ett SM fick en minnesmedalj av kommunen och publikens hyllningar. Min främsta utmaning var att det inte bara skulle bli en massa rabblande av namn och heller inte allt för utdraget. Det visade sig att det riktiga utmaningen var att inte missa några namn och dessutom kunna uttala alla namn. Det blev lite trollande också, mest för att hålla igång publiken. Så här såg lokalen ut innan gästerna kom

Pingvinen Parken Zoo
Så fort jag var klar med min del och pratat lite med människor som jag ville prata med så begav jag mig till Eskilstunas teater. Där kördes Eskilstuna Comedy med bland annat Johan Glans. Det var första gången som vi lämnat klubblokalen och körde på teatern istället. Marcus Palm var min ersättare som kvällens konferencier. Han körde i och för sig ett helt eget set och jag kom precis i sluten av den. Jag smed in sceningången och stod vid sidan av scenen med denna utsikt

Marcus Palm
Tyvärr körde Glans mycket längre fram på scenen så jag såg aldrig hans ansikte under hans akt. Men det jag hörde var mycket roligt och en fantastisk publik. Efter showen blev det sedvanligt efterhäng i logen som sen flyttades ut i baren som till sist flyttades ut i Eskilstunas nöjesliv. Lunkade hem vid tvåtiden och konstaterade åter igen att jag har ett ganska roligt jobb ändå.

Glans o Palm

Inga kommentarer: