fredag 11 december 2009

Ett litet störningsmoment

I går var jag på Radisson SAS Royal Viking Hotel och underhöll ett mindre sällskap som bestod av chefer från Apoteket. De hade konfererat under dagen och avnjöt en trerätters middag innan jag gick upp på scenen och gjorde min grej. Inga konstigheter tänkte jag innan. Men man måste alltid vara på tå! Längst fram på min min högra sida sitter en kvinna som inte vänder sig mot scenen när jag börjar. Jag hade allas fulla uppmärksamhet utom hennes. Helt nonchalant sitter hon under föreställningen och tittar lite då och då över sin axel på mig och väljer istället att mesta delen av tiden sitta och titta ut över lokalen. Istället för att jag struntar i det och fokuserar på de 99,9% av publiken som följer min show så är mina tanker hela tiden på denna kvinna som av någon anledning inte ens ger mig en chans. Jag var nära att gå fram till henne efter showen för att fråga varför hon gjorde som hon gjorde. För oavsett vilken anledning hon hade att inte titta på mig så tycker jag att det riktigt nonchalant både mot mig, mot de som anordnat middagen och hyrt in mig och mot de som satt bredvid henne för jag såg på dem att de också tyckte det var konstigt.

Showen gick bra...men det var inte den bästa jag gjort detta år. I kväll åker jag till Nyköping och då jäklar!

Så här såg lokalen ut innan gästerna kom från scenen sett. Och tanten som inte vill titta på showen satt på stolen längst ner till höger i bild.

Och här är ytterligare en bild på uppdukade bord som väntar på gäster. Den lilla pinnen på scenen är min högtalare. Underskatta den inte. Jag är mycket nöjd med min Bose-pelare som jag nu har haft i ett år.



En helt annan grej... Varför är det något slags grönt filter i spegeln på den flådiga toaletten. Titta på de vita handdukarna som ligger framför spegeln. I spegelbilden är de ljusgröna. Man ser väl inte fräschare ut i ansiktet om det är lite grönare? Eller?

Inga kommentarer: