söndag 17 juli 2011

Allsång i Nypan

I torsdags gjorde jag två tajta 10-minutare på en allsångskväll i Nyköping. Lite synd att det regnade andra halvan av kvällen så min andra tiominutare gjorde jag inför ett par hundra paraplyer... Men det var skön stämning ändå. Efter min första tiominutare skulle jag kicka igång en allsång tillsammans med tjejerna i 2njoy (det var de som anordnade hela kvällen). Kombinationen att jag inte har någon vidare sångröst, har ingen aning hur Sjösalavals går samt att jag hade fel sida uppslagen i häftet när vi skulle sjunga kändes lite sådär...

För första gången träffade jag Dogge Doggelito som också var där. The Latin Kings första skiva är kanske en av mina mest lyssnade skivor under min högstadieperiod. Så visst kändes det lite stort när han kom fram efter kvällen och gav mig ett signerat ex av boken The Latin Kings

The Book

Signerat med trolleriskämt
Peppning iför scenpåklivning
Dogge på scenen. Till höger i bild: Sångaren Magnus Karlsson som gör en liten kikning
Efter finalen (alla uppe på scenen och sjöng En dag i juni) satte jag mig  i bilen och styrde tillbaka mot Eskilstuna.
Maxad himmel

Inga kommentarer: