onsdag 14 november 2007

Mitt i veckan

Idag trollade jag på hemmaplan igen. Och återigen var det en avdelning inom kommunen som hade ett jubileum. Inget anmärkningsvärt att notera. Det var ett dagtidsjobb så det är ju ganska skönt för omväxlingens skull.

Idag hade jag även ett möte inför en mässa som enligt planerna ska gå av stapeln om ca två veckor. Jag ska bland annat underhålla på banketten men även vara med under dagen och showa lite. Nu fick jag den halvtråkiga nyheten att mässan med ganska stor sannolikhet inte blir av på grund av för få anmälda besökare. Sånt är alltid tråkigt men det som är det mest knäckande i detta är att jag tackat nej till en annan mycket större mässa samma datum för i Tyskland på grund av att jag var bokad. Naturligtvis ringde jag direkt till företaget som skulle ställa ut i ”Tysklandsmässan” och frågade om de bokat underhållning och naturligtvis hade de det. En tysk trollkarl dessutom.

Det finns lite hopp. På fredag tar styrelsen, beslut om de ska köra mässan eller inte. Och allt hänger på hur många anmälningar det kommit till dess.

Inga kommentarer: