måndag 26 november 2007

Endast ett jobb förra veckan

I fredags var jag på Dansmuseet som ligger på Gustav Adolfs torg i Stockholm. Fantastisk lokal att uppträda i förutom att akustiken är som i en kyrka. Skönt då att det var en proffsig ljudkille på plats och styrde upp ljudet på bästa sätt. Publiken var hundrapersoner från VPC (före detta Värdepapperscentralen).

När jag klev in i logen som jag blev tilldelad möts jag av tre (riktigt fula) transor….trodde jag först. Men det visade sig att det grabbar från företaget som skulle spexa. Tillsammans med fyra tjejer gjorde de någon slags Top Model-tävling. De hade tränat i tre veckor och hade till sin hjälp en av koreograferna från Let´s Dance. De gjorde sin show innan middagen och fick igång publiken riktigt bra. Jag körde min föreställning (som vanligt) efter middagen till kaffet. Hade några nyskrivna ”jokes” som jag la in mellan två nummer som en liten övergång. De satt fint så de kommer jag fortsätta med.

Superkul att VD:en kom in i logen efteråt gav mig sitt visitkort och sa att han gärna ställer upp som referens till mig, utan att jag frågat eller träffat honom tidigare. Då blir man glad…fast nu är bara frågan : Var la jag hans visitkort någonstans

Inga kommentarer: