måndag 3 december 2007

Torsdags...

Förra veckan var det jobb som blev inställda...se tidigare inlägg ...men i torsdags var jag i alla fall i Västerås och Aros Congress Center. Det var Västerås Stad som hade stor middag och ”prisutdelning” till ca 160 pers som varit anställda i 25år i staden/kommunens tjänst. Sammanlagt var det 200 personer i lokalen som trots de stora pelarna mitt i rummet, satt så de skulle se scenen.

När jag kom till kongresshallen för soundcheck möttes jag upp av Västerås ljud- och ljudkille no:1 (hade jag hört). Bosse Ekman heter han och han var verkligen duktig. Scenen var perfekt placerad med optimalt ljus och mycket bra ljud.

Själva giget gick bra. Det märktes att många av gästerna var lite ovana med gå på ”finmiddag”. Det var lite halvstelt under middagen. Det var en av 25års firarna som höll ett fantastiskt tacktal. Men responsen som hon fick var faktiskt lite pinsam. Det var ungefär hälften av publiken som gav henne en golfapplåd. Jag hann inte ifatt henne efteråt för att säga till henne hur bra hon var…tyckte hon behövde det…

Jag fick väl inga stående ovationer jag heller…men jag kände mig mycket nöjd när jag åkte hem. Nöjd men jag nöjer mig inte…

Inga kommentarer: