söndag 16 december 2007

Solbacka

I onsdags var det showtime i Solbacka, som ligger vid orten Stjärnhov, mitt i Sörmland. Solbacka är från början en internatskola och just den skolan som Jan Guillou gick på under två år. Och hans upplevelser där resulterade i boken Onskan som senare även blev film.

Det var 70personer från NCC som skulle äta julbord efter en dags konfererande. Det blev en lite annorlunda lösning för min del denna kväll. Sällskapet tog lite fördrink vid 16.30 men de skulle inte sätta sig till bords för ens kl 18. Så när klockan blev 17 fick hela sällskapen gå in igen i konferenslokalen där jag körde min föreställning. Det blir kanske inte så ”festligt” med en sådan sittning men det blir en bra show. För alla ser bra, ljudet är bra och jag har full kontroll på publiken. Sen kan de få äta och dricka och dra ut på tiden hur mycket de vill. För då är jag på väg hem :)

Inga kommentarer: