tisdag 18 december 2007

Rosenbad

I torsdags satte jag för första gången min fot i Rosenbad. Det var Justitiedepartementet som hade julfest. Förutsättningarna för kvällen var inte helt optimala…men jag är van…Scenen stod mot väggen mitt på den ena långsidan. Vilket innebar att jag hade publik i 180 graders vinkel. Som jag har skrivit förut, är det inte optimalt, men jag har under de senaste året verkligen anpassat min show så att den funkar i alla sammanhang.

Så här såg det ut när jag testade ljud och ljus. Ni ser den lilla scenen som jag senare på kvällen stod och underhöll de ca 230 gästerna.

Priset till årets bästa loge gick till denna kväll! Stort fint rum med magnifik utsikt och ett bord dukat med dryck, snacks, och en tallrik med lite smått och gott. Mycket bra!


Själva föreställningen gick fin fint. Blev lite överraskad först av det var en så pass ”stökig” publik…något fördomsfullt kanske…men de var med på noterna efter ett par minuter. I publiken satt två ministrar, justitieministern Beatrice Ask och migrationsministern Tobias Billström. Och enligt önskemål av arrangören fick de agera ”frivilliga” i varsitt nummer. Det gick bra. Jag vill helst välja ut mina ”offer” själv när jag ska ta upp någon på scenen men denna gång gick det bra ändå. Det blev ju trotts allt stående ovationer vid det ena numret.

När jag var klar med showen och bytt om blev det lite eftersnack med arrangören Sofia och Beatrice Ask i logen. Ämnet var så klart trolleri. Det var mycket trevligt, vi bytte visitkort, de festade vidare och jag åkte hem.

Inga kommentarer: