söndag 9 december 2007

Mariefred

I lördags var jag på Gripsholms Värdshus. Det var ett litet sällskap på 30 pers som först skulle avnjuta värdshusets fenomenala julbord. Jag har varit runt på många olika hotell, slott, herrgårdar och konferensanläggningar. Och utan tvekan tillhör Gripsholms Värdshus ett av de allra finaste, mysigaste och trevligaste platserna i Sverige. De har verkligen fått till en kombination av gammalt anrikt värdshus och lyx. Bara det att på toaletterna finns det inga näsdukar eller torkmaskin vid handfatet, utan i en fin liten hylla ligger det en trave med små, små, handdukar som man torkar händerna med och sedan lägger ner i en liten korg. Jag vet det är inte unikt...men det är trevligt.

Personalen är fantastiskt trevliga. De hade ställt ordning ett rum när jag kom och så fort jag hade ställt in väskorna kom de med mat och dryck.
Trevligt med en liten hund i rummet också.
Företaget som jag skulle uppträda för var väldigt lugna av sig. Det var ingen fyllejulbord direkt. När de hade ätit färdigt av dessert och druckit upp kaffe. Beställde de in varsina drinkar och satte sig i en liten teatersittning där jag kunde göra showen. De hade bokat en del av värdshuset för sig själva så jag behövde inte använda någon ljudanläggning. Det blev en riktigt trevligt föreställning just med tanke på att de satt så nära och att lokalen är så gemytlig.

Efter en sådan här kväll är jag inte alls lika slut i kroppen jämförelsevis när jag i torsdags trollade för 80 partymänniskor på engelska. Kände mig riktigt harmonisk i kroppen när jag styrde bilen i den stjärnklara kvällen tillbaka till Eskilstuna…förutom att jag hade riktigt ont i halsen...förkylning på g.

Inga kommentarer: