söndag 17 februari 2008

Hemma hos...

I onsdags hade jag ett lite ovanligt uppdrag. Eller uppdraget var ganska vanligt, mingeltrolleri vid fördrinken och en show till kaffet. Det var platsen som var ovanlig...för mig i alla fall. Chefen för avdelningen som skulle ha lite middagsfestligt för sina anställda hade helt enkelt bjudit hem alla till sin våning. Det var första gången som jag trollade hemma hos någon fast det var en företagsfest. Kändes lite konstigt på något sätt att sitta och hänga i hans kök i väntan på att få göra entré. En syssla som jag fördrev tiden med var att njuta av utsikten från ett fönster. Lägenheten var en takvåning på ett hus som låg på Söders höjder (Stockholm) med andra ord, utsikten var mäktig. Tog ett par bilder för min bloggs skull...Ja, nått måste man ju göra för få tiden att gå...

Själva jobbet gick bra. Jag hade en liten ny grej som jag körde som anknöt till publikens/företags verksamhet som funkade bra. Kommer att fortsätta med den. Ja, jag kan ju inte skriva exakt vad det var för då blir det ju inget kul. Och det skulle dessutom inte låta som något roligt om man bara läste vad jag gjorde heller.

Inga kommentarer: