lördag 13 september 2008

En vecka har gått

Inga gig denna vecka. Så då har jag sysslat med att så lite frön ute i mötesbranschen, skickat ut ett par offerter på förfrågningar, kollat av detaljer inför kommande jobb, gjort lite bokföring och (det tråkigaste av allt) drivit in lite fakturor som inte blivit betalda.

Jag hade tre kundfordringar som inte kommit in på mitt konto. Den ena var enkel, jag hade skickat fakturan till fel adress. Den andra fick jag inget svar på för den ansvariga var inte på plats (men den är jag inte orolig över) Den tredje och tråkigaste är från oktober 2007. Jag har skickat ut fakturan till dem ett antal gånger både via mail och brev. Han har alltid bekräftat att han fått fakturan men jag har aldrig fått några pengar. Nu när jag ringde honom var själv förvånad att fakturan inte var betald och skulle kolla upp det och återkomma till mig...suck. Har aldrig använt mig av någon inkassotjänst men jag kanske ska börja kolla upp det.

Inga kommentarer: