lördag 13 december 2008

Julbord

Förutsättningarna gjorde mig lite nervös inför fredagens jobb. Det var ett företag på ca 80 pers som hade julbord på restaurang P2 i Eskilstuna. Anledning till min lilla nervositet var den fria baren... jäklar vad det dracks. Och middagen drog ut på tiden lite tack vara att VD:en höll ett litet tal på ca en timme innan det var dags för mig att kliva upp på scenen...

Men det var ett riktigt roligt gäng att trolla för. Jag hade full kontroll från början till slut. Snacket gick riktigt bra och jag fick till och med applåder för vissa skämt. Mitt finalnummer som jag kör är ju nytt för i år. Jag gjorde för första gången i juni och nu börjar jag hitta formen och flytet. Nu kan jag sluta tänka på det som är tekniskt svårt i det numret och fokusera mer på publiken och att få en så bra uppbyggnad som möjligt. Det är många små detaljer som man hela tiden putsar för att numret ska bli så underhållande som möjligt.

Inga kommentarer: