tisdag 9 december 2008

Snabbare än skuggan

Jag får ofta höra att jag måste vara väldigt snabb i fingrarna när jag trollar. Till exempel kan det vara ett trick där ett valt kort om och om igen hamnar under ett glas som står på bordet utan att åskådarna hinner se när kortet hamnade där. Det ofta då som kommentaren kommer: "Du måste vara otroligt snabb. Så snabb så att man inte hinner se det."

Det är ju så klart inte sant... Det handlar mer om timing. Att göra rätt sak vid rätt tidpunkt. Eller att leda åskådarens uppmärksamhet till rätt (fel) saker.

Det jag vill komma till är om ni vill se snabbhet ska ni se detta klipp. Han är snabb! Eller för att citera honom själv: "Nobody, does anything faster, that I do with guns" Enligt honom själv säger han ödmjukt att det han gör, är det snabbaste man kan göra, oavsett vad det än är. Han kommer tvåa efter ljusets hastighet. Jag skrattade när jag hörde det först. Men jag tappade hakan när jag insåg att han säkerligen har rätt.



1 kommentar:

by Stfn sa...

Jag måste erkänna min skepsis innan klippet hade spelat klart, emn killen är ju bannemig så mycket Lucky Luke man kan bli på riktigt...