måndag 9 mars 2009

Kort-mästare!

Har nu spenderat helgen i Göteborg där jag deltagit i Svensk Magisk Cirkels årsmöte samt svenska mästerskapen i trolleri. Jag vann min kategori kortmagi och kom två i den totala tävlingen. Är oerhört nöjd med det men det som kommer vara det absolut starkaste minnet för min del var under själva framträdandet.

Först och främst är det inte optimala förhållanden close-up-trolleri / korttrolleri för det är verkligen inte close-up. Bordet som man står vid står på en teaterscen och publiken var ca 100 trollkarlar. I och för sig så filmar de på nära håll som om man sitter riktigt långt bak kan man kika på detaljerna på storbild.

Måste erkänna att man är lite extra spänd och nervös innan man ska upp på scenen eftersom det enbart är trollkarlar i publiken och vissa av dem är till och med förebilder och lite av idoler för mig.

Som tur är släppte alla spänningar så fort jag kom upp på scenen. Kände från första början att jag hade publiken på min sida och hela akten flöt på bra. Och när jag avslutade mitt nummer fick jag den finaste belöningen jag kunde tänka mig, en stående ovation. Det hade jag aldrig kunnat drömma om att få från en trollkarlspublik.

Jag hade laddat både min filmkamera och min vanliga kamera men jag glömde helt bort att använda dem. Eller...jag lyckades ta ett kort i logen efter att jag bytt om och då lyckades jag få med en halvnaken Carl Berseus och den fenomenale Gaston.



Om ni vill se akten, så har ni tillfälle på nästa Sylvia Comedy 18/3.

Inga kommentarer: