fredag 6 mars 2009

Peppad!

Vilken kväll det var igår (onsdag) på Syliva Comedy. Bra rookies i form av Kawa och Benjamin. Jonas Ljung som främst jobbar som trollkarl men kör även mycket stand-up gjorde en helt lysande 40-minutare. Men jag tror ändå kvällens höjdpunkt blev Håkan Berg. Det går inte att beskriva hur galen och genialiskt rolig han är. Han gjorde en "seriös" trolleriakt iförd smoking och massor av rekvisita. Vi filmade lite under kvällen. Under nästa vecka ska jag nog klippa ihop en liten snutt som jag lägger upp här.

Jag trollade lite också så klart, men jag provade även att köra lite ren stand-up för första gången. Och som tur var blev det både skratt och applåder under min lilla treminutersrutin där jag jämförde raggning och fiske. Fick lite mersmak... det är en nyttig övning att stå och leverera skämt inför en publik utan att förlita sig på en magisk effekt.

Nu ska jag åka till Göteborg och delta i Svensk Magisk Cirkels årsmöte och dessutom ställa upp SM i trolleri. Jag ska tävla i kategorin close-up med ett nummer som jag har tagit från min repertoar och filat till den lite inför tävlingen. Det är ett lite annorlunda nummer och inte så mycket kortnörderi även fast det är ett korttrick. Men men... jag kör på som vanligt och försöker underhålla publiken på bästa sätt så får juryn göra sin bedömning utifrån deras premisser.

Inga kommentarer: