söndag 29 mars 2009

Häringe slott

I torsdags gjorde jag en halvtimmes trolleri på ett kundevent. Och det var inte vilket kundevent som helst. Det var nordens största eventföretag som hade bjudit in sina viktigaste kunder i Stockholmsområdet för en helkväll. De blev bjudna på roliga föreläsningar, god mat med sångunderhållning samt trolleri till kaffet av mig.

Jag visste att detta var ett mycket seriöst och viktigt event. Och det förstod jag ännu mer när jag såg teknikerbåset som bestod av tre killar och massor av rattar, spakar och ett gäng stora skärmar som visade massa information. Jag tycket det var anmärkningsvärt, för det var inte över 100 gäster i lokalen. Första föreläsaren var Magnus Hedman. Och jag måste vara helt ärlig, jag tittade mer på vad som hände i teknikerbåset än på scenen. Inte för att Magnus var ointressant utan för det är kul att se hur bra allt flöt på med bildpresentationer, video, ljud och ljus.


För övrigt är bilden tagen med min nya iPhone :-)

Jobbet gick bra. Och förhoppningsvis får jag träffa en del av gästerna en gång till...vid deras egna event.

Detta var andra gången som jag var på Häringe slott. Första gången var för ca sju år sedan. Då jag bland annat lirade biljard mot Peter Forsberg. Jag torskade men jag trollade av honom klockan senare på kvällen som hämnd.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Var det så du sponsrade köpet av din nya iPhone? Genom att sno Foppas klocka...