onsdag 9 september 2009

Trolla för trollkarlar i Göteborg

I går gjorde jag ett seminarium för Göteborgs Magiska Klubb. En fantastisk förening med många aktiva medlemmar. Det finns allt från proffs till amatörer som blåser mig om och om igen med sina tricks. Det är det trollkarlar gör när vi träffas...vi försöker blåsa varandra så mycket vi bara kan. Och bäst på det är oftast de som inte jobbar med trolleri, utan de sitter hemma och knåpar ihop trick som lurar vilken trollkarl som helst men som kanske är lite väl komplicerat att dra på ett firmagig.

Kul var det i alla fall. Jag pratade lite om hur jag jobbar som trollkarl både på scen men främst vad jag gör all den andra tiden. Jag gjorde jag lite nummer ur min repertoar. Och jag delgav även lite hemligheter bakom ett par tricks... det hör liksom till när man föreläser för trollkarlar. Det kändes som det var uppskattat.

Kvällen/natten rundades av med lite dryck och snack på en bar med ett par kollegor.

Tack alla i GMK för att jag fick en rolig vistelse i Göteborg!

Inga kommentarer: