tisdag 29 september 2009

Vällingby

I helgen uppträdde jag på en scen, på ett torg, i Vällingby. Jag gjorde en show på lördagen och en på söndagen. Det var en mycket fin scen med bra ljud och ljus som gjorde att man nådde ut till den faktiskt riktigt stora publiken. Svårt att uppskatta hur många det var, men tänk er ett normalstort torg med massor av folk...som faktiskt tittade på hela föreställningen. Det var riktigt kul. Märkte på körschemat att jag var den ende artisten som inte sjöng eller spelade ett instrument under båda dagarna. Lite konstigt tycker jag. I och för sig, konferencieren varken sjöng eller spelade. Och jag tyckte han var så bekant på något sätt. Och sen slog det mig (eller ja...det var han som sa) att han var med i humorgruppen Grotesco. Och anledningen till att jag kände igen honom är att han spelar huvudrollen i en av mina favoritsketcher.

Jakob Setterberg heter han och här är sketchen om ni vill kika.

Inga kommentarer: