torsdag 8 oktober 2009

God gärning

I dag gjorde jag två saker som är svårt på riktigt. Jag trollade tidigt på morgonen och det var i radio. Tillsammans med en reporter från P4 Sörmland samlade vi in massor av pengar till Världens Barn. Vi sålde helt enkelt trick. Ju mer de la i bössan desto bättre trick.

Rätt som det är dyker det upp två taxichaufförer som lägger i femhundra kronor var! Detta sker under tiden det är en låt och reportern blir så klart extas, så fort låten är klar ska jag göra mitt trick i direktsänd radio. Vad ska jag göra för trick som är värt 1000:-? Innan har ju folk lagt i max 50:- och jag har kunnat gjort ganska bra och starka korttrick...men nu, vad ska jag göra. Jag kände mig osäker...tänkte först göra ett trick som involverar en av hundralapparna och en sidenduk...men pengarna ligger ju redan i bössan... Fem sekunder innan det är dags då slår det mig, jag chansar. Det blev ett korttrick som de där taxichaufförerna aldrig kommer glömma. En av chaufförerna satt på en stol. Han fick fritt plocka ut ett kort från kortleken (och han var petig). Han kikade på kortet och petade in det noggrant mitt i kortleken. Långsamt försökte jag kupera fram rätt kort...men det gick inget bra. Till slut tittar jag upp på honom och säger: "Men vänta, det var ett svart kort va?" "Ja" svarar han. "Ett klöver?" "Ja"sa han igen. "Säg inte att det är klöver sju?" sa jag och han såg riktigt förvånad ut "Jo"sa han med öppen mun. "Ok, ställ dig upp långsamt och titta ner på stolen" Han reste sig upp och såg att på stolen ligger ett kort, han plockade upp kortet och vände upp det och det var så klart hans kort, klöver sju.

Tur att man är van vid olika tillställningar och situationer men i detta fall var det faktiskt första gången jag gjorde detta trick. Den andre chauffören blev så chockad av tricket att han faktiskt började gråta...nej det gjorde han inte. Men jag tyckte han var lite glansig i ögonen. Kul var det!

Nu åker jag till Lund. Där träffas varje år ca 300 trollkarlar. Seminarier, shower, rekvisitahandlare och massor av korttrick står på schemat. I love it!

Inga kommentarer: