tisdag 9 mars 2010

Götlaborg

I fredags åkte jag ner till Göteborg, Radisson Blu, för att göra middagsunderhållning för en större konferensgrupp. Förutsättningarna var perfekta. Bra scen, ljud och ljus. Jag bodde kvar på samma hotell vilket är riktigt skönt att fixa ordning allting på rummet för att sen bara ta hissen ner när det är dags för showtime. Då blir man inte ens missnöjd över att "logen" bakom scenen ser ut så hä:


Fick veta innan jag skulle gå på att det var många av deltagarna som valde att avstå middagen för att "det var en dag i morgon också". När jag fick höra det bestämde jag mig för att göra min absolut bästa show någonsin för de som valde att vara med på middagen så att det kunde få berätta för alla tråkmånsar på frukosten vad de missade. Och jag tror jag lyckades. Kanske inte gjorde min bästa show någonsin men den satt riktigt bra och blev tillfrågad av arrangören att komma tillbaka i höst.

Efter showen gick jag och såg min gode vän och kollega Gaston som är en av åtta artister i ensemblen till Cabaret Lorensberg. Gillar ni krogshow men tröttnat på "Wallmansstuket" kan jag verkligen rekommendera ett besök. Riktigt snygg show! Trevligt efterfest med gänget fick jag på köpet också.

Inga kommentarer: