tisdag 27 september 2011

Magisk moderator

Förra veckan fick jag ta på mig rollern som moderator på en tvådagars konferens för ett stort företag som jobbar med vårdservice främst via webb och telefon.

Bara att vara moderator känns lite torrt på något sätt och det var väl kanske därför som jag blev anlitad till detta. Just för att det inte skulle vara stelt och tråkigt utan roligt och uppiggande. Mellan de seriösa övningarna och diskussionerna så var min uppgift att lätta upp stämningen med trolleri och humor. Dessutom skulle jag presentera talare, göra lite korta intervjuer och få igång diskussioner bland deltagarna. Det här var verkligen inget jobb som man tog lite på halvvolley... Nej, jag var mycket förbered inför uppgiften. Jag hade läst på om ledord och målsättningar, hade varit på möten där jag träffade alla ansvariga för dagarna samt VD och jag hade fått ett mycket välplanerat minutschema för dessa två dagar.

Måste säga att det var riktigt kul, lärorikt och utmanande. Har redan börjat spånat på hur jag skulle kunna utveckla detta ännu mer inför (förhoppningsvis) kommande liknande uppdrag.

Stort tack till alla inblandade under dessa dagar!

Inga kommentarer: