måndag 5 september 2011

Oslo

I lördags var jag konferencier och underhållare på en stor galamiddag på Radison Blu Gardermoen, Oslo. 50 meter från flygplatsen ligger det så det är smidigt att ta sig dit. Det var norska Round Table och Ladies Cirkle som hade en träff för alla klubbordföranden i Norge. Jag var där som anlitad underhållare men eftersom jag själv är medlem i Round Table Sverige så deltog jag även på resten av programmet som gäst.

Det blir lite speciellt när man är med både som gäst och placerade till bords under middagen och samtidigt ska fokusera på att göra ett så bra jobb som möjligt från scenen. Hade lite svårt att hinna med och äta men personalen var förstående och snälla så de dukade fram lite annan mat till mig bakom scenen också.
Så jag åt gästernas mat här:
Och lite klassisk artismat här
Kvällen rullade på bra. Jag märkte att alla skämt funkade inte helt. Vet inte om det berodde på språket eller, som jag fick höra från min svenska bordsdam, att ironi och speciellt självironin inte är en sån stor grej i Norge. Sen var det lite klurigt i och med att scenen var lite för låg för den stora lokalen vilket gjorde att de som satt längst bort inte såg så bra och då är det svårt att fånga in dem ju senare kvällen blev. Men annars kändes det som det funkade riktigt bra och ser fram emot fler Norgebesök.

Inga kommentarer: