onsdag 24 augusti 2011

Vattenhinder

I fredags gjorde jag en show för ett gäng golfare som hade tävlat under dagen. Det var en skön blandning av idrottsprofiler, tv-kändisar och lokala företagare. Upplägget var klockrent. De skulle äta middag på en restaurang Å-bryggan här i Eskilstuna. Restaurangen ligger, inte helt otippat, vid Eskilstunaån och är till hälften under bar himmel. För (väder)säkerhetens skull var det allting dukat under tak.
Jag skulle köra min show längst nere till höger i bild där man ser ljudanläggningen. Även fast allt var under tak är det ändå lite utomhuskänsla vilket är supermysigt som gäst men för mig är det en utmaning att nå fram till alla. Och det blev verkligen inte lättare av det totalt spöregnade precis hela kvällen. Ljudnivån av sorlet under taket samt regnet på taket var enormt. Så även fast jag fick allas uppmärksamhet från början var det ett ganska stor störningsmoment med regnet som smattrade på bra på taket. Jag hörde aldrig vad någon sa till mig från publiken så det var liksom bara att köra på. Det kanske blev lite kortare uppträdande mot vad jag tänkt mig men det kändes som allt funkade.

Maten var dessutom riktigt bra. Fast det ser aldrig riktigt gott ut på bild, särskilt inte när man avnjuter den i ett halvrörigt personalrum.


Inga kommentarer: