måndag 24 oktober 2011

Veckosammanfattning

Förra veckan var det full rulle. Förutom tre shower så har det varit massor av annat pyssel.

En rolig grej med detta jobb är variationen. Även fast jag gör i stort sett samma show var jag än åker i Sverige så är publiken, lokalen och upplägget alltid olika. Som förra veckan till exempel. Det började i måndags på fina Stockholm Waterfront. Galamiddag med ca 200 pers från Sveriges kommuner och landsting.
Minuter innan gästerna anländer


Minuter efter att dörrarna öppnats för gästerna
Det blir lite speciellt när det är en sån stor anläggning med massor av personal. Man har tex ingen aning om var köket ligger. Och alltid när det är såna här kongressanläggningar med internationell standard så känns personalen lite som robotar, snälla robotar. Jag frågade hovmästaren efter en citron som jag behöver till föreställningen. "Inga problem" sa han och stod kvar på sin plats och bevakade personalen som dukade fram. 10 minuter senare kommer det en kille upp till logen med en vagn...ja det var ju inte riktigt så jag ville ha min citron.


I torsdags åkte jag till Oskarshamn för att göra underhållning för ett mindre företag som haft konferens under dagen. Så här såg lokalen ut. Tog bilden när kvällen var slut och gästerna gått...för omväxlingens skull

Och slutligen gjorde jag i lördags ett kundevent för ett företag i Västerås som säljer mobila kranar. Temat för kvällen var "Oktoberfest" och gästerna var inte helt otippat kranköpare och förare med respektive. 300 personer var på plats och stämningen var hög. Som sagt, lite skillnad på upplägg om man jämför med de andra kvällarna.



Inga kommentarer: