tisdag 20 maj 2008

En lugn vecka

Jag kikar tillbaka i kalendern och upptäcker att detta är den första veckan i år som jag inte har något framträdande inbokat. Det är nytt rekord för mig. Det brukar alltid vara en vecka lite här och där som är tom samtidigt som andra veckor kan vara fullproppade. Jag kan ju inte styra så mycket över när mina bokningar ska trilla in... Det mest frustrerande är när jag får flera förfrågningar på samma dag och måste tacka nej samtidigt som dagarna efter och innan är helt tomma.

En vanlig fråga som jag får av folk är: Vad gör du på dagarna då när du inte trollar?
Här är en lista på saker som jag bör göra:
* Jag sköter min bokföring själv. ( Måste ju få någon nytta av min ekonomiutbildning)
* Fakturerar, samt ser till att fakturorna som jag skickat har blivit inbetalda.
* Svarar på diverse mail vilket förhoppningsvis resulterar i att jag får skicka offerter.
* Tränar in nya nummer samt förbättrar de jag har.
* Tränar rent fysiskt för att hålla kroppen i form. Försöker att göra något varje dag.
* Nätverkar. Varje vecka går jag på minst ett nätverksmöte där jag träffar andra företagare.
* Marknadsföringsaktiviteter
* Vara ledig!

Sen måste jag erkänna att det blir en hel del framför min iMac. Det finns ju så mycket skoj att göra. Bara en sådan sak som Youtube. Det är helt galet vad mycket bra trolleri det går att hitta. Gamla fina klipp som jag bara kunde drömma om att få se för tio år sedan.

Och för att knyta ihop säcken med vad jag gör denna vecka och youtube. Så kommer här ett klipp med The Unbilical Brothers. På fredag ska jag och två vänner se dem på China Teatern i Stockholm.

Inga kommentarer: