tisdag 27 maj 2008

Hedenlunda

Återigen var jag tillbaka på mitt favoritslott Hedenlunda. Det var i måndags som jag gjorde en close-up-show på ca 50 minuter för 18 chefer inom Scania. Att få trolla i den miljön med allas totala fokus och engagemang och när dessutom jag själv var i högform är verkligen helt underbart.

När jag är på tex Hedenlunda blir det alltid lite dötid eftersom jag vill vara i god tid och reka lokalen. Just i detta falla behövdes varken ljud eller ljus eftersom jag körde hela showen vid kanten av deras stora bord som de åt vid ( ja det var ett stort bord för 18 gäster). Först och främst så gör jag i ordning allt inför föreställningen och för kvällen fick jag detta rum som loge



Helt ok.

När jag sen var klar med förberedelserna (prylarna i väskan ligger i rätt ordning och kavaj och byxfickorna har rätt innehåll) Ser jag alltid till att aktivera mig lite. I måndags hann jag ta en liten liten kort promenad efter att jag fick mat (riktigt bra mat dessutom). Området där slottet ligger är verkligen fint det blir inte sämre av att kvällen var varm och sjön var spegelblank. Efter promenixen gick jag in och var stand-by och inväntade att de skulle äta klart sin dessert. Och eftersom rummet bredvid min loge är ett biljardrum så har jag inga problem att sysselsätta mig själv.

Tusan också...jag hade gjort lite filmer med tema biljard. Men just nu verkar det vara något problem med filmuppladdningen på denna blogg... Så jag får återkomma med filmerna.

När showen var avverkad tog jag en snabbfika med personalen som jobbade denna kväll. Jag fick höra berättelser om spöket som finns på slottet. Det låter spännande och trovärdigt när de berättar om sina upplevda historier men jag är skeptisk...mycket skeptisk... Den roligaste historien var om en kvinna som skrev i hotellutvärderingen att hon inte kunde sova i sitt rum på grund av spöket. Jo, jo, konferensspöket som gör att man tassar ut från ett en annan konferensdeltagares rum på morgonkvisten har man hört förut...

Inga kommentarer: