måndag 16 juni 2008

Trippeljobb i lördags

Lördagen blev en hektisk dag. Tre olika framträdanden på tre olika orter under samma dag. Som tur är och för ovanlighetensskull var samtliga tre jobb mingeltrolleri.

10.30 satte jag mig i bilen och begav mig till Hasselfors som är en liten ort utanför Laxå. Hasselfors sågverk firade 100 år och är en av Sveriges största sågverk. Företaget som äger sågverket heter Setra och det var de som anlitade mig till detta kalas. Mitt uppdrag var att roa alla specialinbjudna gäster. Förutom mig kunde gästerna utanför festlokalen roas av feta skogsmaskiner och säker man vid namn Sören som gjorde en man som brädormed hjälp av en stor stam och ett gäng motorsågar.




Klockan 15 var mitt uppdrag utfört och jag satte mig i bilen för att bege mig till mina gamla hemtrakter, Torshälla. Närmare bestämt Mälarvik som ligger vid Mälarbaden...som ligger vid Mälaren... Där var det ett Eskilstunaföretag som firade 90 år. Jag var där mellan 17 och 18 där jag roade gästerna med close-up-trolleri till fördrinken.

När jag var klar där rusade jag in i bilen och körde till Mariefred och Grafikens Hus, där jag jag skulle underhålla på en privat tillställning. Även där var det mingeltrolleri som gällde. Det var första gången jag besökte Grafikens Hus och kan verkligen rekommendera det som ett utflyktsmål under sommaren. Riktigt fint.

Jag kom hem klockan nio på kvällen. Frukosten jag åt innan jag åkte till Hasselfors var den senaste riktiga måltiden som jag hunnit fått i mig. Men det är priset jag får betala när jag för en gång skull lyckas klämma in tre jobb på en dag.

Inga kommentarer: