söndag 8 juni 2008

Volvo days, kväll sju

Tog med mig kameran denna kväll.

Kvällen inleds med en middag på Clarion Collection Bolinder Munktel Hotels trevliga uteservering.



Här avnjuter medlemmarna i showgruppen Generation en kaffe på maten innan vi går upp till logen och byter om

Christian, Anna, Elias och Jenny

Innan jag gick upp till logen tog jag en sväng förbi festlokalen för att kolla läget och för att få en överblick hur många många gäster det blir under kvällen.




Sen gör jag en sound check av mitt head set med hjälp av en sådan här:
En duktig ljudtekniker vid namn Gabriell

Frukt, dryck, öppnare och ett tidsschema är ett måste i en loge


Full aktivitet några minuter innan showtime


Pianisten Robin spelar lite mingelmusik ute i muséet innan gästerna tar plats inne i festlokalen


Sen drar det igång. Sång och musik av Genaration


Trolleri och ett jongleringsnummer av mig. Här gör jag en grej från en liten scen mitt i publiken


När jag har trollat och showat färdigt för kvällen väntar jag bara in att kliva upp på scenen för att göra finalbockningen. Under tiden brukar jag hänga vid någon matchande traktor.


Efter min sorti gör Generation ett extranummer...



...medans jag traskar upp till logen, packar ihop prylarna i väskan, byter om, säger hej och tack till mina kollegor för kvällen och cyklar hem.

I love my job!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så klart du älskar ditt jobb - du kan ju matcha en knallröd traktor. I love that!