tisdag 11 november 2008

Bibblan

Det var länge sedan som jag trollade på ett bibliotek... Men i lördags arrangerade Eskilstuna bibliotek något som de kallade för arkivens dag. Där hade de bland annat hade en varietéscen där det bjöds på hederlig varietéunderhållning. Innan mig var det en man (80+) som körde bondkomik. Det var härliga historier och visor som kunde börja med "Ja det var husbo´n och pigan som gick sta upp för vebacken..." osv. Undrar hur det materialet skull funka på Norra Brunn?

För mig gick det bra i alla fall. Fick en liten 30årskriskänsla när jag gick därifrån...varför var jag anlitad till ett arrangemang som heter arkivens dag... Måste kolla upp det finns någon framtidsmässa eller liknande som vill ha lite fräsch trolleriunderhållning från en yngling som mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Menar du fräsch på stockholmska eller fräsch på skånska?