torsdag 1 januari 2009

Samanfattning 2008

Vad är det då som har hänt i mitt trolleriverksamhetsår 2008:

Jag har sammanlagt gjort 108 (betalda) föreställningar detta år. (Då räknar jag en mässdag som en show, fast jag egentligen gör flera shower under en mässdag.) Känns som det svårt att nå upp till samma siffra 2009. Jag har ingen inplanerad turné kommande år, vilket jag faktiskt haft de fyra senaste åren.

Jag har under 2008 jobbat in en många nya nummer i min show. Vissa har fått stanna, vissa har jag arkiverat. Summa summarum tycker jag att min show är bra mycket bättre nu än för ett år sedan tack vare att jag lagt ner mycket tid till utveckling. Jag kommer aldrig att nöja mig, utan jag fortsätter att hitta nya vridna nummer som passar mig.

Det som har inspirerat mig mest under det gångna året var Las Vegas-resan i våras samt det utökade samarbetet mellan flera av landets främsta trollkarlar, särskilt den oerhört givande träffen vi hade i somras.

Andra saker som hänt:
* Sagt upp min trollerilokal
* Blivit Mac-frälst
* Köpt in ny ljudanläggning
* Gjorde en egenproducerad close-up-show "Trick eller Mirakel" som spelades fyra gånger på Café Sylvia, Eskilstuna
* Startat en comedyklubb, Syliva Comedy

Mot nya utmaningar 2009!

Inga kommentarer: