fredag 27 november 2009

(Förra)Veckan som gått

Måndag: Jobbade med lite inspeling av "påor". Det vill säga, en röst som presenterar mig inför en föreställning så att jag slipper oroa mig för hur jag ska bli presenterad... Man har ju varit med om lite olika skräckexempel... Nu har jag en röst som berättar att det är fem minuter kvar tills det blir underhållning. Och en påa som presenterar mig med en liten komisk touch samt peppande musik. Gjorde även påor till Sylvia Comedy

Tisdag: Åkte till Helsingborg för att göra en show på den fina konferensanläggningen Dunker Bar & Matsal. Fint rum hade jag fått också på Elite Marina Plaza med utsikt över Danmark. Så skönt att min föreställning är anpassad efter att få plats i en väska. Detta är all packning jag åker med när jag åker på ett jobb.
Onsdag: Hemfärd från Helsingborg (tåg). Och så fort jag kom hem var det dags att styra upp kvällens Sylvia Comedy. Det blev en riktigt skön kväll med mycket skratt där kvällens huvudgäst var Thomas Oredsson

Torsdag: Idélab är en verksamhet som hjälper studenter att förverkliga sina affärsidéer. Det har de gjort i tio år och det gör de riktigt bra. (Här kan du läsa mer om Idélab) Jag var inblandad i deras 10årsfest / releasfest för en bok både som artist och som idélabsföretag. När jag startade min trolleriverksamhet tog jag hjälp av dem. Så därför blev jag och nio andra företag utvalda att vara med i en bok om Idélab samt vara med under eftermiddagen där vi tio företag ställde ut i en minimässa. Det hade tagits bilder till mässan och boken. Och min bild såg ut så här:
På kvällen showade jag för de ca 100 gästerna som stannade kvar på festen.

Fredag: Varje fredag går jag på ett affärsnätverksmöte tidigt på morgonen, så även denna. Resten av dagen tog jag det väldigt lugnt...

Lördag: Show på Culturum, Nyköping och då var det återigen dags för Magic Disco Night tillsammans med tjejerna i 2njoy. Det är en krogshow som vi gör så det kanske var lite fel forum att göra showen på en teater. För min del är det optimalt, jag verkligen stortrivs på teaterscener. Kul var det och stående ovationer fick vi! Kul att min mor och syster, med barn hade tagit sig till Culturum också!

Slänger med två kort filmer om hur det såg ut back stage innan showtime....inte så roliga men det är någonting i alla fall...










Söndag: Ledig

Inga kommentarer: