lördag 9 januari 2010

Det sista gigen 2009

Åter igen har det blivit dåligt med bloggandet. Men jag tänkte ändå att jag skulle skriva några ord om de sista showerna jag gjorde innan årsskiftet.

16/12: Sista showen tillsammans med tjejerna i 2njoy på Hotel Sunlight i Nyköping. Det blev en konstig tillställning. Det var ju mest företag som var där och många av gästerna var där endast för maten och struntade helt i att det var underhållning också. Det blev aldrig något riktigt drag och tjejerna fick kämpa som bara den för att få igång publiken. Hittade en liten film från den kvällen


17/12: Gjorde min show på Hotell Rogge, Strängnäs för 80 personer från Skanska. Det var en av mina bästa shower detta år! Jag hade sådant flyt och publiken var helt fantastisk. Jag var lite rädd innan när jag skulle köra igång för ett bord med halstatuerade män som såg livsfarliga ut. Och visst försökte de häckla mig lite, men jag satte hårt mot hårt från början och det gick verkligen hem.

19/12: Jag hade verkligen sett fram emot denna kväll. Det var en Ica-butik som hade tioårsjubileum och jag skulle göra en helkväll med close-up-trolleri vid borden och sen en scenshow vid slutet av middagen. Dessutom blev jag tillfrågad att ta med en stand-up-komiker också. Jag valde Dominik Henzel, som precis när jag fick förfrågan, hade uppträtt på Sylvia Comedy. Vi hade fantastiskt kul ihop. Och jag hoppas och tror att det inte var sista gången som vi samarbetade. Här en bild på Dominik i vårat schyffe till loge.


22/12: Gjorde en föreställning på en skola i Flen som hade avslutningsdag innan jullovet. Det var ett tag sedan som jag trollade för barn. Men det gick riktigt bra. Det var ju blandad ålder eftersom det det var en hel skola som satt i den proppfulla aulan.

28/12: Ett absolut sista jobb för 2009 blev det på hemmaplan här i Eskilstuna. Det var Eskilstunas anrika bowlinghall som hade personalfest och jag gjorde en show för dem på ganska nära håll eftersom de inte var mer än ca 20 pers

Ja, det var de sista föreställningar för detta år. Det har varit ett blandat år för mig. Jag har märkt av lågkonjunkturen mest på grund av återkommande kunder som ställde in många av sina event. Men hösten har varit fantastisk för min del. Nu ser jag fram emot 2010 och jag har lite spännande saker fram över som jag verkligen ser fram emot.

God fortsättning!

Inga kommentarer: