torsdag 21 januari 2010

Idrottsgalan

I måndags gjorde jag två gånger 15 minuter på en förfest på Globe Hotel inför Idrottsgalan. Det var Svenska Spel som bjöd in sina bästa ombud från hela landet (tror att det var via någon slags tävling). 250 personer som fick äta och dricka och bli underhållna under tre (!) timmar innan de sen fick gå in i Globen för att titta på den, enligt mig, riktigt tråkiga Idrottsgalan. Det var riktigt roligt och trots att det festades på ordentligt lyckades jag få allas fokus under mina inhopp.

Det blir ju speciellt när det är många människor som festar samtidigt och inte är där i huvudsak för att titta på en trollkarl. Man måste ligga på som bara den för att inte tappa publiken. Det är en skön känsla när man märker att man faktiskt har allas fokus. Att känna att om jag är tyst nu, då kommer det vara helt tyst i lokalen. Det kanske låter som en mardröm för vissa men för mig är det ett bevis på att jag fångat in publiken. Sen ska det så klart i vara tyst för länge. Det är ju meningen att publiken ska skratta och ha kul.

Så här såg det ut ett par timmar innan jag gick upp på scenen.
Och så här såg det ut ett par minuter innan jag gick upp på scenen. Kristin och Tina från 2njoy

Inga kommentarer: