tisdag 25 maj 2010

Fredags och lördags...

Åkte upp till Magic Bar i Stockholm där jag skulle vara headliner både fredag och lördag. Headliner innebär helt enkelt att det är jag som avslutar kvällen från scenen och jag kör dessutom ett lite längre uppträdande än de övriga artisterna. Vi var fyra trollkarlar varje kväll så det blev mycket trolleriunderhållning för gästerna som var där. Det är alltid kul att uppträda för folk som är där för att se underhållning och i detta fall trolleri.

På fredagskvällen kom stora delar av Talanggänget (produktion och några tävlande) till Magic Bar för att efterfesta. Två ytterligare sångare gick vidare till final! Wow, vad kul....verkligen... Visst, alla fyra akterna är absolut värda en finalplats men det är väl inte så roligt med bara sångakter? Det finns ju fortfarande en liten chans att jag kommer med i finalen. Juryn ska ta fram en och en röstas fram på nätet. Om det skulle vilja sig så väl att jag kniper en plats känns det ändå ganska hopplöst att tävla med en skådeakt i ett tävlingsprogram med nästan enbart sångare. Jag var ju den enda skådeakten i min semifinal och där såg vi ju hur det gick...


För övrigt ringde de från produktionsbolaget till Talang och vill veta vad jag ska göra i en eventuell final. Eftersom om jag går vidare så får jag veta det måndagen innan finalen (som är på på fredagen). Vilket innebär att det inte är så många dagar att planera scenografi osv.  Så nu ska jag skriva ett mail till dem där jag beskriver vilket nummer jag kommer göra...eller så sover jag på saken först i fall jag kommer på en ännu bättre idé efter lite sömn...

Inga kommentarer: