onsdag 2 juni 2010

Att bli en del av showen...

I torsdags gjorde jag en show för en bank som hade ett slags kundevent. Det var lite föreläsningar och presentationer som toppades av lite underhållning från mig. Jag inledde kvällen med en tiominutare och avslutade kvällen med en 30-minutare.

Det var inte en helt optimal lokal (en pub) om man ska vara petig...men det var i alla fall bra ljud och helt ok ljus. Däremot hade jag ingen backdrop bakom mig vilket gör att det heller inte bli maximalt fokus. Det ser man på denna bild.

Men vi hade kul! Det ser man här:

Bilderna fick jag av en tjej som satt i publiken. Tack för dem!
Det var mycket intressant att läsa hennes blogg om hennes upplevelse av showen. Jag har ytterst få nummer där jag tar upp folk från publiken. Dels gör jag inte det för att jag själv avskyr att bli upplockad på scenen när jag bara vill vara åskådare och därför utgår jag från att det är många med mig som tänker det samma. Och är det så att det är personer som vill komma upp på scenen och "synas" så är det ofta inte rätt person att ta upp...för man vill inte ha upp folk som vill ta över showen.

Bilden ovan där jag tar upp två män på scenen är det enda tricket jag tar hjälp av publiken på det sättet. Och då behöver de inte prata, dansa, sjunga eller något som gör att de behöver känna sig förlöjligade.

Ett annat nummer jag gör så frågar jag (oftast) en kvinna i publiken några frågor. Och det var just det som denna kvinna som tog bilderna fick göra och som hon skrev om i sin blogg.

Här kan ni läsa det.

Jag förstår att man känner sig pressad eftersom man inte räknat med att bli en del av showen. Och det blev ju kul tillslut. Det är det viktigaste.

Inga kommentarer: