tisdag 15 juni 2010

Vinterviken

I fredags gjorde jag en show för ca 100 lärare på en konferensanläggningen Winterviken som ligger just i Vinterviken (Stockholm)

Tur (eller rutin) att jag anpassat min show till alla slags omständigheter. Lokalen var verkligen inte optimal för scenshow. Eller scen...det fanns ingen scen. Jag stod i hörnet av lokalen och hade hälften av sällskapet framför mig och hälften satt i trappor eller stod på en balkong framför mig. Dessutom fanns det ett par feta pelare i vägen också. Men men, inte mycket att göra åt saken utan bara göra det av bästa av situationen. Det funkade riktigt bra större delen av publiken ställde sig upp klappade händer när jag var klar och det är alltid ett bra betyg.

När jag var klar i Vinterviken åkte jag direkt vidare till Magic Bar, Karlaplan, för att titta på lite trolleri och umgås lite med trollerikollegor. Det är alltid trevligt. Och denna kväll blev det roligare än vad jag hade räknat med så jag blev helt enkelt kvar i Stockholm över natten. Det blev kollegan och vännen David Person som erbjöd sovplats i hans lya. Det roliga med honom är att det alltid blir så otroligt mycket trollerisnack. Till och med när jag vaknar efter ett par timmars sömn frågar han mig om jag vill se ett trick. Fantastiskt! Och när jag är på väg ut ur hans lägenhet för att bege mig hemåt står han i pyamasbyxor och bollar lite idéer om att trolla fram en gummikykling.  Jag var bara tvungen att ta en bild på detta magiska ögonblick. Tack David!

Inga kommentarer: