torsdag 3 juni 2010

Vinka

Efter mina 30-minuter på den fantastisk tjejfesten i lördags begav jag mig genom den sörmländska skogen till Vingåker. Där var det säsongsavslutning på Vingåkers egna stand-up-klubb Vinka. Henrik Källman heter den mycket trevliga och talangfulla komiker som har klubben. Klubben låg i ett hotell som jag även skulle sova kvar på. Jag hann i stort sett bara checka in på mitt rum, byta om, göra några anteckningar om komikerna som skulle uppträde denna kväll och sen klev jag upp på scenen och körde i gång kvällen. Jag var nämligen kvällens konferencier. Mellan de olika akterna körde jag lite eget material både trolleri och en del komik.

Det blev en asrolig kväll och efteråt firade vi med utgång i Katrineholm....fast det är en helt annan historia...

Den lokala tidningen var där. Men de skrev inte så mycket om själva kvällen. Här kan ni läsa artikeln

Inga kommentarer: