söndag 12 december 2010

4:e julshowen, a tough one...

I fredags körde jag åter igen min julshow på Filial. Fullsatt och riktigt hög stämning på publiken. Nästan lite för hög stämning. Jag fick tyvärr jobba lite för mycket med att tysta ner lite överförfriskade människor som förutom att de hade druckit en hel del innan showen dessutom tyckte att tequila och en stadig grogg passar utmärkt mellan förrätt och varmrätt. Jag är i och för sig van eftersom jag har gjort en hel del firmafester med allt vad det innebär. Fast den här showen jag gör på Filial är inte min vanliga "firmafestshow", utan den är lite mer nyanserad och finkänslig.

Men det funkade fint. De skärpte till sig när det närmade sig själva huvudakten så de blev inte ett allt för stort störningsmoment för den övriga publiken, som förövrigt var fantastisk. Jag hade riktigt kul på scenen och det kändes som publiken hade minst lika kul.


Lite bilder från kvällen:
På fredagar kan vi inte ha logen i lilla baren. Men det här duger mer än väl!




Samlar kraft innan jag svidar om till scenkläderna

Mitt stöd och sällskap i logen  under kvällen: Ljudtekniker Friman och vännen Jakob


Jag är så nöjd med scenografin att jag lägger upp en bild till på den

1 kommentar:

MiB sa...

Tack så jättemycket för en otroligt rolig och helt fantastisk show!! Trots störningar från vissa gäster...