söndag 24 maj 2009

Första sommarhelgen!

Har haft en fantastisk långhelg. Det har varit sol (och lite regn) massor av discgolf, familjehäng, kräftor, grillning, hammockbyggning, lite party och ett riktigt roligt trollerijobb.

Trolljobbet var på en 40x2-årsfest. 80 pers, bra ljud och helt ok förutsättningar. Gjorde min grej efter att de ätit sin förrätt = de flesta var inte för fulla. Och jag tror banne mig att jag gjorde en av mina bästa shower detta år. När man jobbar med artisteri är det inte världens svåraste uppdrag att underhålla ett redan glatt och trevligt gäng. Men det gick verkligen lite extra bra denna kväll. Som dessutom resulterade till att större delen av publiken stod upp och klappade efter mitt sista nummer. Det värmer mer än försommarsolen.

Har nu avslutat helgen med att titta på Henrik Schyfferts the 90´s- ett försvarstal på SVT Play. Jag såg den live här i Eskilstuna i höstas och det är banne mig något av det bästa jag har sett live på en teaterscen. Liveunderhållning är så klart bäst live men har ni inte sett den så klicka in på svt.se och se den.

Inga kommentarer: