torsdag 14 maj 2009

Vilken kväll!

Igår gjorde vi den sista Sylvia Comedy för säsongen. Och vilken avslutning det blev. 110 personer trängdes framför scenen i den lilla matsalen på Café Syliva. Trots att det var trångt och mycket varm så var det riktigt bra stämning i rummet. Så typiskt att jag hade min kamera i innerfickan hela tiden men tog inte en enda bild. Men här kommer en liten resumé:

Först ut på scen var en rookie vid namn Nicolas Winegarner. Alltid spännande att se en nykomling. Det är inte helt enkelt att gå upp först även fast jag försöker att prata igång publiken innan. Men Nico gjorde mycket bra i från sig tyckte jag och många andra som jag pratade med

Farzad Nouri som bland annat bloggar på 1000-apor även han relativt ny på stand-up scenen körde ett bra set i den nu mycket varma lokalen. Läs vad han själv skriver på hans blogg här.

Ingela Metvåell levererade sina skämt med stor säkerhet och rutin.

Sist ut i den första akten var Cecilia Von Strokirch. Kvällens stora överraskning för min del. Otroligt säker på scenen hon fick verkligen med sig hela publiken.

Efter pausen var det då dags för headlinern Soran Ismail. Skön kille. Det kändes som han inte behövde säga så mycket för att få skratt (på ett bra sätt). Han såg ut att trivas på scenen och levererade sina skämt med grym säkerhet. Mycket bra! Här kan ni läsa vad han tyckte. Gör det, för det var mycket kloka ord.

Själv så gjorde jag inte så mycket på scenen eftersom det blev ett pressat schema och Stockholmarna hade ett tåg att passa.

Tack alla som besökt Sylvia Comedy under våren, både komiker och publik. Vi kommer tillbaka till hösten.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Vackert jobbat!!