onsdag 24 november 2010

Firmafest!

I lördags begav jag mig till Västerås fina stadshotell. Det var en ICA-maxibutik som hade personalfest. Festen var i den största festlokalen på hotellet. Det är en sån där mäktig lokal med 10(lite överdrivet)meter i tak som dessutom är som ett valv. Det dukas med stora runda bord och en stor scen på ena kortsidan. Jag vet att det kan vara lite svårjobbat ibland när det är sådana där stora runda bord. Det blir lite glest mellan varje person så det kan bli svårt att få skratten att smitta av sig i lokalen. Jag valde att rodda om scenen till en mindre och ställde den på långsidan. Stort tack till behjälplig personal.  På det sättet kom jag närmare publiken fick mer kontakt och mer lägen för små improvisationer.

Så här såg det ut in action
Foto: Matilda Stenholt Svärdh
Det var en rolig och bra publik som gav mig mycket energi

Som så ofta på hotell, får man ett konferensrum för sig själv att ha som loge. Där käkar jag, byter om och passar på att konferera lite när man ändå har ett rum.


Efter showen packade jag ihop mina prylar och begav mig tillbaka till Eskilstuna. Där hade min vän och kollega Charlie Caper haft föreställning på teatern. Vi träffades tillsammans med hans crew på en bar där vi snackade underhållning. Charlie är helt otrolig på att prata teorier bakom bra show och underhållning. Och jag som tycker att jag tänker mycket...

Jag tog en riktigt jäkla dålig bild på honom när han trollar fram en hand från sin nacke. Tjejen bakom Charlie har inget med tricket att göra

Dagen efter, på söndagen åkte jag till Enköping för att titta på Charlies föreställning. Jag kan verkligen rekommendera den! Som sagt...han har tänkt till.
Jag älskar de där minuterna innan showen börjar. Oavsett om jag sitter i publiken eller står i kulissen och ska gå på.
Sekunder innan Charlies entré

Inga kommentarer: