fredag 5 november 2010

Mäktiga Berwaldhallen

Tidsschemat för i onsdags såg ut så här:
13.30 Soundcheck och kamerarep i Berwaldhallen, Stockholm. Det var Karolinska Institutet som skulle ha proffessorinstalation senare på kvällen. 750 gäster i publiken, allt filmades av tre kameror som förutom projekterades upp på storbild, även skulle klippas ihop till en DVD.

Mäktig lokal

14.00 Soundcheck och rep klart och jag kikar lite på ballerinorna som också ska uppträda på kvällen.

15.00 Går ner till stan och käkar en bit mat med min vän och kollega Daniel Karlsson, som senare på kvällen ska uppträda på min hemmaklubb Sylvia Comedy i Eskilstuna.
Daniel med en rolig tidning
16-18 Strosar runt helt mållöst på stan

18.15 Tillbaks till Berwaldhallen där ceremonin är i full gång. Hittar ett bra kikhål som man kunde kolla läget ifrån.

18.30 Hänger i logen, byter om och sätter på lite smink

19.30 Gör entré inför en publik som inte har en aning om vad som komma skall. Gör ett nummer som enligt beställning är exakt 5 min långt.
19.35 Gör sorti efter ett lyckat arbetspass på scenen och en underbar känsla i kroppen. Jag kunde inte gjort det mycket bättre och det kändes som publiken gillade det. Har i och för sig lite svårt att tro att de som satt på tredje balkong såg exakt vad jag gjorde...Men som sagt allt projekterades upp på en stor skärm bakom mig.

20.00 Byter om, tvättar av sminket säger hej då och beger mig till Eskilstuna
21.30 Ramlar in på Filial och Sylvia Comedy och hinner se lite av Marcus Palm och allt av Anders Celin och får mig ett par härliga skratt. Missade tyvärr Daniel eftersom han körde innan paus. Men jag hörde bara gott om hans uppträdande
Marcus Palm in action
22.30 Går upp på scenen och påar nästa Sylvia Comedy (30/11)då vi bland annat gästas av världsturnerande Jason Rouse, från Canada.
23.00 Avslutade kvällen med goda vänner och ett glas där samtalsämnet främst blev fenomenet "Laserturken"

En helt underbar dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer du att läggga upp medverkan som filmades? Det skulle vara kul att se :)