tisdag 23 november 2010

Ordning och reda

Det här året tror jag att jag gjort rekordmånga uppdrag här i min hemstad.Vilket är fantastiskt kul och smidigt för min del. I torsdags var jag i Eskilstunas stadshus där det var middag och presentutdelning till alla som jobbat 25 år inom kommunen. Det var en kväll som var otroligt väl uppstyrd in i minsta detalj. Jag fick tre tydliga tider att förhålla mig till. 1 Soundcheck 2 Stå beredd vid ljudteknikern 3 Gå på scenen. Där emellan kunde jag hänga i logen tillsammans med musikerna som skulle uppträda senare på kvällen. 

Utsikt över Fristadstorget
När jag gick till soundcheck innan gästerna kom häpnades jag av uppställningen av stolarna



Det kändes underbart att marscher fram till scenen och slå lite extra hårt med klackarna i parketten så att det ekade i den stora salen

När väl gästerna var på plats hölls det tal av kommunstyrelsens ordförande samt kommunchefen. Sen togs det där ståbordet framför scenen bort. Lokalen släcktes ner, spotlights på och min introjingel spelades upp. Det var otroligt kul att uppträda inför denna publik. Jag älskar när det är så där lite lagom stelt och lite tillknäppt. Då känns det verkligen som man ändrar riktning på stämningen helt och hållet. Efter mig fick gästerna mingla i rummen bredvid och det dukades om till middagssittning. Men då var jag redan på väg hem.

1 kommentar:

by Stfn sa...

Wow! Ingen praktikant som ställt stolar där inte :)