torsdag 6 januari 2011

Årets första...

...uppträdande är alltid det samma. Oddfellow Eskilstunas julfest. Det är en familjetillställning som jag gjort nu i tio år och som jag dessutom fick i arv av min mentor Mr Colland. Jag ser det som en liten mjukstart på året. Men faktum är att det är en ganska svårjobbad lokal. Det är i stort sett kyrkoakustik där inne så minsta sorl gör att det blir ganska störande (för mig i alla fall). Min höjdpunkt under föreställningen var att min dotter Elisabeth (snart sju år) var gästartist och gjorde solodebut på scenen. Hon sjöng "Jag såg mamma kyssa tomten" inför publiken på 180 personer och hon drog lätt ner den största applåden på hela showen. Om det var någon som var där som tog någon bild eller kanske rent av filmade får ni gärna höra av er till mig. Kan vara ett kul minne.

Inga kommentarer: