måndag 20 juni 2011

Dramatisk tur o retur

Bästa transporten till ett gig någonsin i onsdags. Det var PR-byrån Care of House som hade ett kundevent ute på en ö i Mälaren. Och den här ribbåten tog mig och gänget från Parken Zoo ut till ön
Ribbåt

Kändes tryggt att transporteras i överlevnadsdräkt
Jag fick sitta längst fram vilket innebar att jag fick backslick vare sig ville det eller inte.

Själva showen kändes som en liten utmaning dels för att det var utomhus och dels för att jag hade större delen av publiken till vänster om mig och resten till höger (som ett stort V) och själva scenen var minst sagt provisorisk. Räddningen var att det var en riktigt skön och vindstilla sommarkväll men kanske framförallt en bra ljudanläggning som gjorde att jag nådde ut till alla. Men tack vare de ganska kluriga omständigheterna valde jag ändå att köra nästan lika mycket pratmaterial som trolleri.

Efter mig körde ett ganska otippat elektroniskt band. Det är inte vanligt att sådana smala band uppträder på företagsevent.
Sångerskan i bandet lånade min "scen"
Jag tyckte det blev en riktigt lyckad kväll men hemfärden blev inte helt odramatisk den heller. Vi åkte färja till Västerås och därifrån blev det taxi tillbaka till Eskilstuna. Dramatiken uppstod när ett rådjur hoppade upp på vägen och smackade rakt in i fronten på bilen. Förutom att rådjuret avled på direkten så blev den enda skadan ett par lyktor, och en sprucken stötfångare.

Inga kommentarer: