onsdag 16 november 2011

Trolleri, Trummor och Orgel

I lördags gjorde jag min show på Clarion Hotel Sign, Stockholm. Det var Svenska innebandyförbundet som hade stor galamiddag och det var jag och den gamle Fame Faktoryvinnaren Andreas Johansson (som tydligen hade lite innebandykopplingar) som stod för underhållning.

Det är verkligen ett nöje att jobba på Sign med dess superproffsiga personal. Ljudet och ljuset var perfekt och till och med dukningen är optimal med runda bord där den sidan av bordet som är närmast scenen står tom bara för att ingen ska sitta med ryggen emot scenen.

Uppdukat o klart
Den unga talangen och Eskilstunatrollkarlen Daniel Samuelsson följde med mig denna kväll för att kika in hur jag jobbade.

Showen gick bra och jag blev inklappad igen efter det sista numret. När jag väl var klart med kvällen och hade packat ihop stack vi iväg direkt hem till Eskilstuna. Duon Trummor & Orgel, som jag lyssnat otroligt mycket på den senaste tiden, spelade på en liten klubb i min hemstad. Jag hann se de tre sista låtarna men hann ändå få en riktigt skön upplevelse.

Inga kommentarer: