tisdag 29 januari 2008

Back in business

Efter en inspirerande helg i Sälen var det dags för ett trevligt jobb i måndags.
Platsen var Sigtunahöjden som inte helt otippat ligger i Sigtuna. Det var en konferensanläggning som jag aldrig tidigare varit vid. Hann inte kika runt så mycket men det lilla jag såg var mycket imponerande. Fräscht och överraskande ställe och riktigt bra personal.
Fick en riktigt bra loge. Alla hotellrum var uppbokade så jag fick ett mycket fint relaxrum med bland annat denna sköna massagestol. 


Men det fanns även sköna röda fåtöljer

Och om man skulle få för sig att göra lite fotmassage på sig själv, var det bara följa instruktionerna på denna affisch.

Nåväl...jag var där för att jobba. Och jag hade denna kväll fått lite mer press på mig av de som bokade. De jag skulle uppträda för var ca 80 personer från ett fackförbund som hade haft en slags framtidskonferens. De tappar medlemmar och de ville ha något som inspirerade deltagarna så att de skulle känna sig extra peppade inför deras framtida arbete. Jag fick höra att de i höstas hade en stand-up-komiker på ett liknande upplägg. Fast han hade mer hånat dem än peppat dem...dessutom tyckte de han var riktigt tråkig...

Så det kändes extra kul att få underhålla detta gäng och jag hade förberett mig väl och anpassade mitt material en aning så att det skulle passa dem.

Föreställningen gick bra tills jag råkade ta upp en alldeles för full man upp på scenen. Han såg verkligen inte packad ut när han satt ner men när han ställde sig bredvid mig tänkte jag bara: "Nej." Tricket han och jag skulle göra är ett av de bäste tricken som jag gör....och han sabbade det totalt. Han såg knappt någonting och hade ett närminne som en guldfisk. Vilket i praktiken innebar att höll jag fram ett spelkort framför honom såg han inte vad det var. Och när han tillslut fattade vilket kort det var tog det inte många minuter för ens han glömt bort det. Jag insåg ganska snabbt att detta kommer gå åt skogen och fullföljde inte tricket fullt ut, utan gjorde ett litet alternativslut som jag i och för sig alltid har som back up. 

Jag skulle köra ca 30 minuter men det var så kul och publiken var på G, så jag tror det blev ca 50 minuter sammanlagt. Och det kändes helt rätt för efter mitt sista nummer fick jag stående ovationer = de var nöjda.

Fick en liten blå påse (som ni ser på bilden med massagestolen) med lite ekologiska smarrigheter i. Me like!


Inga kommentarer: